CSR = corporate social responsibility = společenská odpovědnost firem
Co si pod tím představit? Ryba smrdí vždycky od hlavy a firemní kultura je vždy taková, jakou ji nastaví majitelé či vedení. Většinu je to tak, že se obklopují lidmi se stejnými hodnotami a společně pak nejen svým podnikáním, ale hlavně svým chováním a jednáním, budují pověst firmy.
Rohlíky si můžete koupit v několika obchodech. A přece do některých obchodů chodíte raději, než do těch druhých. Tímhle to začíná.
Vedení, které má nastaveny hodnoty na udržitelnost – tedy podnikání není jen o instantním zisku, ale také o slušném chování, nedrancování, férovosti a ohleduplnosti – je ze své podstaty odpovědné. To se pak setkáváme s takovými vlaštovkami firemní odpovědnosti, kdy se podporují dobré věci (např. se podporují neziskovky, dávají se dary, podporují se srdcařské aktivity zaměstnanců, v kancelářích se třídí odpad, tiskne se jen to nejnutnější a když, tak oboustranně.. a spousta dalších věcí).
Většinou se jedná o to, že děláme věci, které nám prostě přijdou správné. Nedá se upřít dobrý úmysl, ale bez koncepce, strategie a cílů jsou to v podstatě rozházené dílky puzzle, které netvoří celistvý obraz.