“Společenská odpovědnost má význam jen pro výrobní firmy”

Tohle je častá odpověď, kterou slýchávám, když mluvím se zástupci “nevýrobních” firem a ptám se na jejich postoj ke společenské odpovědnosti.
A proč si to myslí? Protože společenská odpovědnost je u výrobních firem lépe představitelná, jasněji uchopitelná, na první pohled zřejmá.
Tam, kde něco vyrábí, jsou zřetělnější potřeby reagovat na negativní vlivy  (ať už vzhledem k míře spotřeby energie, znečišťování prostředí, spotřeby obalů, vzniku odpadů apod.). Dopady výrobní společnosti lze prostě snadněji identifikovat.
Ale v žádném případě neplatí, že u nevýrobních firem nemá společenská odpovědnost místo.

Firmy podnikající ve službách přece taky chtějí spokojené a vracející se zákazníky, loajální a angažované zaměstnance, čestné a spolehlivé dodavatele. A taky berou ohled na životní prostředí a podporují komunitu, ve které působí. Nebo ne?

A půjdeme-li ještě dál: předpokládejme, že vzhledem k tomu, že u výrobní společnosti jsou dopady zřejmé, přijetí společenské odpovědnosti je zde svým způsobem očekávatelné. O to víc si můžeme cenit těch firem, které společenskou odpovědnost přijmou, ačkoli se to s ohledem na předmět jejich podnikání na první pohled neočekává. Prostě chtějí.

Dobrovolnost je velice silná věc. Je to základ pro pozitivní změny. A o to ve společenské odpovědnosti jde nejvíce – menit svět k lepšímu tím, že k lepšímu změníme sebe.

Co si o tom myslíte Vy?

Příspěvek byl publikován v rubrice OBECNÁ. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 komentáře: “Společenská odpovědnost má význam jen pro výrobní firmy”

  1. Ačkoliv je moje firma nevýrobní, tak pro nás velmi platí všechno to, co článek připisuje zejména firmám výrobním. My uklízíme, ekologicky, a právě proto nás mimo jiné zajímá míra spotřebované energie při úklidu, kolik spotřebujeme čistících prostředků a hlavně jaké jsou + jaké mají obaly a zda-li je vyhazujeme, anebo můžeme vracet výrobcům pro další naplnění, kolik produkujeme při úklidu odpadu, kolik odpadu produkuje klient a jak se o něj my staráme – jak ho třídíme a jaká klientům nabízíme opatření pro jeho redukci. Je toho ale mnohem a mnohem víc! Takže si dovolím tvrdit, že svaté evangelium o tom, že společenská odpovědnost má svůj prim zejména u výrobních firem, nemusí být tak úplně pravda a já bych se jím rozhodně nezaklínal :-)

  2. Sváťo, naprosto souhlasím! Podle Vašeho popisu jste firma velice uvědomělá.. kéž by bylo více takových! To by byl, panečku, svět :-) Pokud byste Vaši společenskou odpovědnost chtěli konzultovat či připravit na certifikaci, ráda Vám pomohu.

Komentáře nejsou povoleny.