Dnešní tip z praxe je o tom, že dělat dobro je fajn, ale musí to dávat smysl. Nejen vám, ale taky těm, na koho jsou vaše dobré skutky mířeny.
O své společenské odpovědnosti byste měli přemýšlet.
Mít nějaký cíl, ke kterému chcete směřovat.
Mít nějakou strategii, jak toho cíle dosáhnout.
Mít nějaké projekty, tedy konkrétní aktivity, kterými budete tu strategii naplňovat.
Měli byste být schopni říct, zda se vám to dělání dobra daří. Zda vám přináší to, co jste očekávali. A pokud to nějak nefunguje, měli byste něco změnit.
Zhruba o tomhle je Demingův cyklus PDCA, který se v řízení společenské odpovědnosti může využít a se kterým se mi velmi dobře pracuje.
- P – PLAN – plánujeme – peníze, lidi, akce, očekávané přínosy
- D – DO – děláme – to, co jsme si naplánovali + to, co přichází průběžně
- C – CHECK – kontrolujeme – jak se nám to všechno průběžně daří
- A – ACT – vyhodnocujeme a zlepšujeme – zda vše proběhlo tak, jak jsme chtěli, zda to k něčemu bylo, jak co udělat příště líp Ideální jsou měsíční porady a každoroční přezkoumání.
Tohle plánování a ověřování a zlepšování neplatí jen pro velké firmy. V menších podnicích, kde jsou přece jen zdroje často omezenější, nám přece jde taky o to, aby věci dávaly smysl.