Dnešní tip z praxe se bude týkat zainteresovaných stran (stakeholders). Pojem, který je v posledních letech velmi používaný.
Každá firma je má. Máte je i vy. A máte jich zhruba 10. Možná 12.
Jsou to ti, které ovlivňujete a ti, kteří ovlivňují vás. Jsou venku, ale i uvnitř vaší firmy.
Jen se zamyslete:
- kdo na vás má vliv?
- s kým je dobře být zadobře?
- kdo vás podporuje?
- kdo vás kontroluje?
- kdo vás sleduje?
- kdo vás potřebuje?
- koho zajímá, co děláte? A tak dále.
Zjistíte, že těchto skupin je opravdu dost. A pokud nad tím budete přemýšlet dál, zjistíte, že ne všechny jsou pro vás důležité. A že ne všechny zajímají stejné informace. (Např. manželky vašich zaměstnanců a kontrolní orgány nemusí mít zájem o to samé. I když… :-) ).
Pokud chcete být odpovědní, měli byste se těmito skupinami zabývat. Respektive měli byste si říct, kdo to vlastně je, co asi tak po vás chce, případně co očekává (a když to nevíme, měli bychom se zeptat) a pak si říct, zda a jak jim to budete plnit.
Málo co je totiž tak frustrující, jako když si dáte práci s něčím, co ta druhá strana nepotřebuje nebo dokonce nechce.