Níže najdete citace a poučky, ale vlastními slovy bych to shrnula takto:

společenská odpovědnost (CSR) je o ohleduplném podnikání. Ohleduplnost k lidem, k životnímu prostředí, k prostředí, které je v okolí firmy. A taky stojí na etice a morálce. Společensky odpovědná firma podniká čistě, slušně, férově.

(Nyní jsem prakticky popsala tzv. pilíře společenské odpovědnosti: ekologický, sociální a ekonomický).

Společenskou odpovědnost nemůže nikdo vymáhat a vždy bude dobrovolná.

Tak jako nemůžete vymáhat slušné chování nad rámec zákona u člověka, tak nemůžete vymáhat slušné chování nad rámec legislativy u firmy.

Dodržování legislativy je samozřejmě základ, ale to ještě není společenská odpovědnost. Ta spočívá právě v tom, že firma dělá něco, co nemusí, něco navíc. A proč? Protože prostě chce. Chce být lepší.

Chcete vědět více?

CSR – Corporate Social Responsibility – společenská odpovědnost firem

„CSR je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními „stakeholders““.
(Evropská Unie: Zelená kniha)

Přijetí společenské odpovědnosti a zařazení CSR prvků do řízení společnosti přináší mnoho výhod, ať už v oblasti ekonomických ukazatelů, tak z hlediska firemní kultury či dobrého vnitřního pocitu z férové práce za slušných podmínek.

Společenská odpovědnost úzce souvisí s udržitelným rozvojem – charakteristikou moderního a odpovědného podnikání je nejen touha po zisku tady a teď, ale přemýšlení o všech, kteří by mohli být aktivitou společnosti ovlivněni nyní, ale i v budoucnu.

Společenská odpovědnost byla zatím charakteristická zejm. pro nadnárodní korporace, ale začíná se rozšiřovat i do národních či lokálních podniků. A co je zajímavé: spousta firem prvky společenské odpovědnosti v řízení firmy již aplikuje, jen to prozatím nemají pojmenováno, nebo si to ani neuvědomují, protože to vychází z jejich přirozenosti, z jejich intuitivního postoje, z nastavení osobnosti – kdy člověk ve vedoucí pozici odmítá nekalé praktiky, chová se čestně k dodavatelům, dbá na kvalitní pracovní podmínky zaměstnanců apod.

V takovém případě už jen stačí udělat si v tom pořádek: procesy a aktivity pojmenovat, sledovat je a vyhodnocovat a na základě vyhodnocení zkvalitňovat.

This site is protected by Comment SPAM Wiper.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více info zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close