To, že spousta firem odkládá přijetí společenské odpovědnosti z důvodu, že „je krize“, není nic překvapivého. Implementace společensky odpovědných principů do řízení je náročná a firmám se do toho moc nechce (pokud se nejedná o firmy vizionářské). Zvlášť v době, kdy musí řešit přežití, ne vyšší principy. Na druhou stranu je nutno dodat, že do čeho investujeme ve „zlých časech“, v „dobrých“ se nám desetkrát vrátí. S blížícím se koncem krize se blíží také oživení ekonomik – firmy již nebudou řešit přežití, ale konkurenční boje, odlišení se. Z tohoto pohledu je nyní tedy ideální čas na přípravu, protože jakmile budou všichni zase v sedle, bude težko teprve začínat přemýšlet o tom, jak být jiný, jak být lepší, jak být úspěšnější.
Doba přeje připraveným.
V HRnews byl 5.8.2013 uveřejněn tento článek pojednávající o blížícím se konci krize, nastupujícím ekonomickém růstu a s tím souvisejícím nárůstem fluktuace ve firmách.
Mimo spoustu zajímavých informací jsou zde také ty, které souvisí s CSR.
Na jedné straně máme výsledky analýzy, která je součástí článku, a ve které jsou uvedeny hlavní důvody, proč lidé zůstavají ve firmách. Na druhé straně pak přínosy implementace CSR. Může tato shoda ještě někoho šokovat?