Dnešní tip z praxe týkající se společenské odpovědnosti je o tom, že bychom se ve firmě neměli jen „snažit dělat nějaké to dobro“, ale taky zmírňovat „zlo“.
Když přemýšlíme nad tím, jakou strategii bychom ve své společenské odpovědnosti měli zvolit, první věc, kterou bychom měli přetřásat ze všech stran, je naše vlastní podnikání. Tedy ta činnost, kterou děláme každý den několik hodin.
Měli bychom si klást otázky, zda to, co nám vydělává peníze, někomu nebo něčemu náhodou neškodí. A pokud něco takového najdeme, hlavní z cílů strategie CSR by mělo být tyto dopady minimalizovat nebo kompenzovat.
U výrobních firem se tato rizika celkem nabízí, ale napadá vás, jaké dopady na společnost může mít třeba provozování kavárny? Stavební firmy? Obchodu se zdravou výživou? Cestovní kanceláře? Každé podnikání nějak ovlivňuje své okolí – liší se pouze míra. A tato míra pak určuje, kolik prostoru bychom tomuto vyvažování důsledků měli ve svých činnostech poskytnout.